yang lepas jangan dilepaskan

Thursday, July 7, 2011

nasihat cara islam kan ade ?

asalamualaikum . selamat malam bloggers and readers

fahami maksud betul betul

sebelum ni ingat nak buat entry pasal adat berniaga atas sebab nak nasihat kawan juga . tapi aku tukar idea aku tulis entry ni yang tak seberapa . dah ramai blogger buat entry pasal cara cara nak nasihat orang sebenarnya
. tapi kita manusia selalu lupe dan kita harus lah sentiasa pesan memesan untuk kebaikan . right ?

ok terus selalu aku just nak tujukan entry ni dekat blog blog yang suke letak gambar ala ala lucah atau melampau . berkait rapat dengan entry sebelum ni . pabila bloggers baru dah rasa cukup bagus

dalam entry tu aku ade cakap pasal title entry yang agak lucah kan . ok kali ni aku nak sentuh pasal entry dalam tu terus menerus . kalau entry cerita lucah memang out lah kan . haram . tapi kalau entry lucah tapi mesej die untuk menyedarkan orang lain tentang masalah sosial nih . pendapat peribadi aku sebagai manusia lemah .

kalau nak tulis entry sedemikian . jangan terlalu melampau batas . jangan terlalu direct dan cuba buat orang paham dengan ayat normal sahaja . dan satu lagi jangan sesekali letak gambar lucah . betul korang nak bagi nasihat . tapi takkan tak boleh letak gambar gambar yang meletakkan hadis didalam gambar tu . daripada dapat dosa sebab letak gambar lucah . baik letak hadis hadis , kan dah dapat pahala tulis mende yang baik . kalau orang baca hasil tulisan kita . tak ke bertambah pahala kita . atau anda mahu yang sebaliknya ?

tu je . dan untuk tambahan . aku memang tak puas puas tengok video nih . berulang kali dah aku tengok. ade sekali tu dah menitis air mata aku . first time aku jumpe sebab wootwoot yang post dekat facebook dia . sangat menyentuh hati . harap anda semua sudi tengok . video tentang jawapan Rasulullah kepada sahabat sahabat baginda

www.tips-fb.com

11 comments:

Firdaus Life said...

terima kasih di atas nasihat diberikan ini

rayne rawt rawt said...

freaky : same same . setahu aku ko takde pon buat entry2 gitu . hehe

kotak bulat said...

emm...nak check balik entri2 kb yg dlu.. :(

NuSaNa NoSa 91 said...

dh abes ke ayat yg elok smpai nk letak ayat yg bukan2?? klu bleh, jgn la campurkan yg hak dan yg batil.. huhu~ harap2 kita sentiasa muhasabah diri.. thanx ye rawt2~ ^_^

btw, bila tukar layout ni?? =.=

rayne rawt rawt said...

kb : rawt rawt cam yakin je takde

keen : amin . haha . baru tengah hari tadi

miss khairani said...

sedeyh.....

Siti Safiyyah said...

aku teringat dulu aku penah jumpa satu blog ni.. dia bukan nak cite pasal lucah pon.. tapi gambar yg dia letak tu ala2 lucah.. dah kene tego secara berjemaah, baru dia buang. huhuhu. kadang2 diaorang ni terikut2 je. kene tegur gak sekali skala. hehe

afzalsukasuki said...

hehe.trimas memberi tunjuk ajar dan teguran seawal pagi Jumaat yang mulia ini :) boleh dijadikan panduan :)

JG said...

blog saya ada ek?? huhuhu ok tenkiu ostad harap tak terulang

Sabella Mohamad said...

mekaseh sharing !
^_^

Unknown said...

selalunya kalau ada blog yang tunjuk gambar tak senonoh akak tegur terus kat kotak komen dia..tak de la nak kipas segala..
tapi kebanyakan nye tak boleh terima..
siap kita pulak yang disalahkan nya..
kata kita nak belagak baik la apa..
tapi akak tk kisah..yang penting kita dah bagitau...