yang lepas jangan dilepaskan

Monday, July 25, 2011

sedekah untuk aku ? aku pon miskin lah

asalamualaikum ..



hello friends , readers and all my secret admire ..

hari ni dekat sekolah tak ada banyak sangat kerja , kalau ada pon aku tak akan buat .. cekgu semua baik hati hari ni , ada juga cikgu yang absent iaitu cikgu addmath aku , aku dah semangat betul nak belajar tajuk baru hari ni , spoil betul lah !



Zzz , tengah2 syok aku layan buku sejarah dalam kelas , tiba tiba ada pengawas datang kelas bawak tabung duit .. aku ingat diorang nak bagi dekat kelas aku sebab kelas aku dah lusuh , buruk , sedang dibaiki .. aku dah macam terharu gila .. macam ni macam ni !

thank you so mucchh!

masuk je pengawas tu lepas bagi salam .. aku dah tersenyum , then tengok tulisan terlekat dekat tabung tu .
'DERMA UNTUK KEMATIAN AYAH DOT DOT DOT'

waa.. aku duduk balik , seluk poket , alangkah malang nya hari ini sebab mak tak bagi duit belanja dekat sekolah . hurrmmm .. then sorang perempuan dalam kelas aku cakap . "olohh , derma je sokmo . orang dok pernoh pon nok derme ke aku , aku susoh gokk" dialek terengganu tu . 

aku bukan lah nak kutuk dia cakap macam tu , aku nak ceramah depan2 dia pon , aku tak reti , nasib baik lah blog kesayangan aku ni ada . leh kongsi dekat korang semua .. tapi aku just terase yang betul ke minah tu betul betul susah , setahu aku dia masih ada mak dan ayah . tapi derma ni untuk kematian ayah manusia nih .



aku just nak nasihat dia . jika betul2 dia lagi susah dari anak kepada arwah ni . berdoa lah banyak banyak , tahu tak .. derma tu memang banyak kebaikan nya . aku sampai sekarang tak lupa kata kata Mr.K .. "more we give , more we get" . memang banyak maksud tu .. contoh nya derma nih , try faham dan cuba kaitkan dekat minat nih . 

aku nak cakap banyak banyak pon aku tak pandai , nak keluar kan hadis hadis ke mane2 aku takut salah . okei , if minah ni baca entry aku nih . aku mintak maaf banyak banyak . tak ada maksud nak jatuhkan kamu . cume nak perbetulkan keadaan . selagi aku islam , adalah wajib untuk aku berdakwah kepada saudara aku sesama islam .. asalamualaikum

www.tips-fb.com

2 comments:

eyjalukman said...

selagi kita boleh berusaha , selagi tu lah kita usaha .
ikhlaskan lah hti ketika menderma :)

Anonymous said...

derma mender amalan mulia ;D

imsak tue ape??