yang lepas jangan dilepaskan

Tuesday, January 25, 2011

Hati bila Cinta

   opppsss... sorry ehh.. tengok title wahh rawt rawt.. jiwang punye orang.. memang tak lah ! hahaha... aku bukan jenis jiwang okay.. lau nanyi lagu jiwang pon.. untuk mak aku je.. wakaka..

otei otei.. kat sini aku nak mem-promote novel yang ditulis oleh kakak aku sendiri.. hehe.. kalau dulu korang yang gile novel mesti tahu novel SEPUPUKU SUAMI KU..kan ? tak tahu ke? pergi cari.. rugi korang tak tahu.. femes gile buku tuh..hahaha...


tapi sekarang kakak aku dah terbit kan buku nye yang kedua.. wooww.. aku pon tak tahu mase bile die buat buku nii.. wakaka... kalau aku tanye je.. die cakap.. PROJEK BERJUTA ! ape yang berjuta pon aku tak tahu.. hehehe... nahh.. mempersembah kan buku kedua lynn allyna sebagai name femes.. HATI BILA CINTA .. <3

DIALOG MENARIK DI DALAM "HATI BILA CINTA" - LYNN ALLYNA


“BU, macam mana? Auntie Pah okey ke? Dia sakit apa?” Tidak sabar Fenn hendak tahu. Dia memang rasa bersalah. Tetapi hendak buat macam mana? Takkan sebab hendak bahagiakan orang, dia yang harus merana. Memanglah macam mementingkan diri sendiri, tetapi… aduh….

“Dia kena serangan darah tinggi. Tadi masa ibu pergi, dia dah sedar dah. Dah boleh cakap, tapi lemah lagi.” Ibunya cuba menghilangkan rasa takut Fenn.

“Ya ke? Kesian pulak.”

“Cik tolak pinangan tu ya? Kesian ibu tengok dia tadi. Monyok aje. Sedih sangat tu agaknya.”

Sengaja aje ibu nilah.... Buat orang lagi rasa bersalah. Alahai…! “Habis tu, takkan nak terima. Batang hidung anak dia pun cik tak kenal, macam mana nak kahwin?”

Jumpa sekali mana nak cukup. Mana tahu, depan mama dia, buat alim-alim kucing siam, belakang orang tua tu? Prejudis.

“Kan boleh berkenalan dulu? Manalah tahu, cik berkenan.”

“Hmmm... tak apalah bu. Cik ada kerja nak buat ni. Nantilah cik call lagi, ya.”

Tak boleh dilayan ibu aku ni. Nanti entah apa-apa lagi dia melencong.

“Isy budak ni. Ada aje alasan dia kalau cakap bab kahwin.”

Fenn sengih. Tak suka dan tak suka.



oppss.. minat?  suka ? nak beli ? hahaa.. jangan mintak dengan aku.. sebab aku tukan pomote je.. bukan tukan edar.. hehe. DAH BERADA DI PASARAN ! harga nye cukup murah..  
cerita mantap.. rm 20 untuk semenanjung dan RM23 untuk sabah/sarawak.. hehe.. nak kenal beliau dekat fesbuk ? nahh ! .. hehe.. nak tanye pape add lah die tuu.. 

p/s : nanti lau stok buku tu dah ade dekat aku .. aku akan bagitau dengan secepat mungkin.. hehe.. tadaa.. 
www.tips-fb.com

5 comments:

lynn♥orange said...

cam best... nak p cari la... diskaun tahun baru xde ke??? hehehe

FariehanIbrahim [LBC] said...

wahhh, lame dh xbace novel.
cm best jerk tgk. xD

sicomot-comel said...

ijang !!!

nape tunjukkan ade novel baru...~
huhu..

mcm taw2 je SCC suke baca novel..

erk,,akk ijang ke tulis SEPUPUKU SUAMIKU??
blum baca lgi la tu...nk pinjam boleh??haha

rayne rawt rawt said...

LYNN : hehee.. tanye tuan empunye novel lah .. hak3

farie : beli jangan tak beli !

SCC : aah.. akak.. hehe.. jauh nye nak pinjam.. hahaha

miss piNx aka biEy said...

zreen,, na..!!