yang lepas jangan dilepaskan

Friday, January 7, 2011

cantik tak aku betindik ?

    credit to hanan dan hanun kembar due orang ni.. semua nye comei tapi gemok XD



    tajuk aku buat tu bukan nye aku yang bertindik.. aku nak KUTUK LELAKI yang poyo dan perasan hensem bile die bertindik.. bile kau tindik je.. tak kire lah kat mane2..kening ke hidung ke..(macam lembu) ape? aku laser? lantak lah..kau fikir kau hebat lah betindik tu.. nampak hebat ke? semua perlu takut ke? hey.. you know that! opss salah .. aku lau marah sangat memang speaking..wakakaka..
    

        kau tahu tak bile kau betindik... kau dah diharam kan jadi wali tau tak? wali nikah la contoh.. memang haram! tak sah orang nak benikah.. nak kawin.. uhh.. aku cakap pade laki islam la.. yang lain tu aku tak tahu la hukum ape dorang letak bile betindik.. zzzz.. nape ni.. tak caye je kalau aku cakap.. aku tau la aku tak perfect ..
tapi aku nak bedakwah.. :)



1. Bertindik adalah amalan khas bagi wanita dengan tujuan perhiasan. Disebut dalam beberapa hadis bahawa ada kalangan wanita sahabiyyat yang memakai anting-anting di telinga.

Antaranya hadis Ibn Abbas, iaitu pada suatu hari raya selepas baginda solat berkhutbah, baginda pergi menuju ke kawasan perempuan dan memberi tazkirah khas kepada mereka sambil menyeru supaya bersedekah. Ibn Abbas mengatakan: 揂ku melihat mereka mengisyaratkan kepada telinga-telinga mereka dan tengkuk2 mereka, lalu menyerahkan (barang perhiasan mereka) kepada Bilal�. Direkod oleh Bukhari (no: 4951).

Manakala golongan lelaki dilarang menyerupai wanita di dalam perihal perhiasan, sebagaimana hadis Ibn Abbas: Nabi SAW melaknat org yang menyerupai wanita dari kalangan laki-laki, dan org yang menyerupai lelaki dari kalangan wanita. Direkod oleh Bukhari (no: 5547).

Oleh itu, hukum lelaki bertindik adalah haram.

2. Lelaki yang bertindik dalam keadaan dia mengetahui perbuatannya haram dan berterusan melakukannya walaupun sudah ditegur dihukum sebagai fasik. Pendapat yang sahih ialah sah bersolat di belakang imam yang fasik, cuma tidak digalakkan.

Kata Imam Nawawi dalam Majmuk: 揇i dalam kitab al-Sahih terdapat banyak hadis-hadis yang menunjukkan sah sembahyang di belakang orang fasik dan imam-imam yang zalim�.

daaa? da siap membace? zalim kan..zzzz..  nak tahu lagi ? kalau korang dah buang subang ke ape2 ke kat telinga korang.. selagi ade lubang die tu.. korang tak ley jadi wali.. zz wali lagi.. huh.. banyak lagi sebenar nye aku nak bagitau sal tindik ni.. korang tak takut kene laknat ke? fikir2 kan lah wahai lelaki yang beragama islam.. 


p/s : sekali lagi aku cakap entry ni aku bagitau untuk lelaki je.. tapi readers pompuan pon
       boleh bace..hehe.. korang nak tahu kalau dah tak tahu hukum  betindik , die boleh jadi
        macam gambar yang aku tunjuk neh.. tengok bawah


























yang bawah ni istri die










zzzz... takut aku tengok
www.tips-fb.com

8 comments:

woot-woot said...

LOL NAK MUNTAH AKU TENGOK GAMBAR - -

kindergartenlibrary said...

eish . tak cntik kan ?
nak muntah .

NuSaNa NoSa 91 said...

owhh~ keen pernah dgr sal lelaki bertindik xbleh jd wali ni dulu.. lec keen bgtau..
btw, mmg buruk~ =.="

rayne rawt rawt said...

wakakaka !

Anonymous said...

kang nmpk org laki tindik pn mcm ala-ala pompuan kn

starsyeea said...

ramai lelaki yg tak fikir ketidakmustahilan mereka utk jadi wali...diorang ingat wali songo ke ape...

bodoh je org betindik ni...

FadhDeela said...

xsuka nyer tgk laki bertindik..xleh jadi wali..cian anak nak nikah nnt..dosa la menyerupai perempuan

im following u :P

Jom singgah: Tutorial: Tinggalkan Link kat Komen

fara feroza said...

tak suke tak suke... takde gurl yg suke rasenya..tp tak tau la kan,..huhu..:)


belogfaraferoza