yang lepas jangan dilepaskan

Thursday, January 6, 2011

wahai wanita tudung bersanggul tinggi.


  

  sudah menjadi kewajiban  wanita muslim untuk menutup seluruh tubuh badan mereka kecuali tapak tangan dan muka (aurat) . tetapi kalau tutup aurat pakai ketat2 buat ape jugak .. tutup aurat , baju ketat , then pakai suar pon ketat.. ape kejadah nye.. aku tanak cakap sal aurat.. semua pon dah tahu kan.. tak tahu lagi ? zzz.. pegi belajar..aku nak bagitau pasai tudung neh.. pompuan wajib kan pakai tudung bukan saje tutup kepale tapi wajib labuh sampai menutup bahagian dada.. tu pon korang dah tahu kan ?

      ni ha trend baru pompuan sekarang.. baguih la dah tutup aurat.. tapi yang kau pegi sanggul tinggi2 buat ape? ingat cantik ke sanggul tinggi gitu.. tak takut kene laknat ke? zzz.. nah tak caye sangat.. aku nak share hadith kat korang.. macam ustaz dah ni..

“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.”
  


  lau nak berfesyen tu boleh.. tapi ikut syariat laa.. tak cantik pon sanggul tinggi2.. lau korang rasa cantik.. cantik la..tapi hukum jangan dilupa :)


   
  
    www.tips-fb.com

4 comments:

MAKCEK bukan NENEK said...

absolutely correct ~!
mmg trend nih dah meletop habis lah.budak2 pon kalao nk pkai tdung msti nak ada snggul jugak wlaopon rmbut ciput.haihh
selamat lah makcek x rasa pon nak pakai sanggul besar2 cam sarang tebauan tuh.

woot-woot said...

wit wit comey gambor

Anonymous said...

tp saya rasa lawa....cun sgt!xD

maria_m0hamadiah said...

setuju!